طراحی سایت


اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی

یکی از مهمترین بخش‌هایی که باید در سئو سایت به آن بسیار توجه کنید تا سایت شما در نظر گوگل از رتبه بالایی برخوردار باشد پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می‌باشد. یکی از سخت‌ترین کارها انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌باشد که هر صاحب کسب و کاری باید با توجه به شاخت افراد پیدا کند که کدام کلمات برای کدام یک از صفحات خود قرار دهد مناسب می‌باشد؟ در این مسیر ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که ما در این بخش آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم انتخاب کلمات کلیدی مناسب فرایند زمانبری می‌باشد که اگر هر چه زمان خود را بر روی آن قرار دهید ارزش آن را دارد تا با ترافیک واقعی و زیادی رو به رو شوید.کلمات کلیدی به کلمات یا عبارتی اطلاق می‌شود که توسط افراد در موتورهای جستجو بسیار جستجو می‌شود کلمه‌ای که افراد بر کادر جستجوی گوگل وارد می‌کند تا نتایج را مشاهده نمایند به آن کلمه یا عبارت کلمات کلیدی گفته می‌شود. برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌توانید چندین کلماتی که به ذهنتان می‌رسد را در لیستی قرار دهید سپس با تحقیق و بررسی‌های لازم اقدام به انتخاب کلمات کلیدی کنید.
• صحبت نکردن با افراد
یکی از مشکلاتی که ممکن است برای افرادی که به تحقیق و یافتن کلمات کلیدی پیش بیاید این است که بدون این که با افراد و مشتریان خود صحبت کنند به انتخاب کلمات کلیدی برآیند در انتخاب کلمات کلیدی خود باید توجه کنید تا معمولا برای مشتریان کسب و کارتان چه سوالاتی پیش می‌آید تا آن‌ها را به عنوان کلمات کلیدی خود در نظر بگیرید.
• نشناختن رقبا
برخی کسب و کارها با رقبای خود کار ندارند و نمی‌دانند دلیل این که رقیب آن‌ها شده‌اند چه می‌باشد این مورد یکی دیگر از مواردی است که برخی افراد با آن رو به رو می‌شوند چرا که شناخت رقبا و بررسی کارهایی که انجام می‌دهند یکی از عوامل مهمی می‌باشد که در پیشرفت طراحی وب سایت کسب و کار تاثیر به سزایی دارد.
• استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط
کلماتی که هدف خود قرار می‌دهید باید کلماتی که مشتریان شما واقعا به دنبال آن می‌باشند را قرار دهید کلماتی که مرتبط با کسب و کارتان و محتوای شما باشند انتخاب کلمات غیر مرتبط باعث می‌شود تا کاربران اعتمادشان را نسبت به طراحی سایت شما از دست دهند همچنین موتورهای جستجو نیز با مشاهده چنین موردی اقدام به کاهش رتبه سایت شما می‌کنند.
• هدف قرار دادن کلمات کلیدی بدون ترافیک
همانطور که می‌دانید برخی کلمات مانند کلمات کلیدی طولانی گزینه مناسبی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی نمی‌‎باشد اگر کلمات شما بیش از حد تخصصی باشد هم گزینه مناسبی برای انتخاب آن نمی‌باشد. بررسی کنید تا کلماتی که از ترافیک بالایی بهره مند می‌باشند را برای سایت خود انتخاب کنید.
• حذف برخی کلمات کلیدی بلند
از کلمات و عبارت طولانی کمتر مورد جستجوی افراد قرار می‌گیرد اما اگر عبارتی را گوگل برای شما نمایش داد بدانید که آن عبارت توسط برخی افراد مورد جستجو واقع شده است و بی هدف آن را از لیست کلمات کلیدی خود حذف نکنید اما به شرطی که گوگل آن را برای شما ارائه دهد.
• توجه نداشتن به موضوع کلی
زمانی که تولید محتوا انجام می‌دهید یک نگاه کلی به آن کنید و موضوع متناسب با آن را در نظر بگیرید تا زمانی که افراد به جستجوی کلمه مورد نظر پرداختند با موضوع غیر مرتبط رو به رو نشوید.
• رتبه گرفتن فقط بر یک کلمه کلیدی
اگر پست یا محتوای مناسبی دارید می‌توانید بیش از یک کلمه کلیدی برای رتبه گرفتن خود اقدام کنید. بر پمحتواهایی که ارزش بالایی دارد سرمایه گذاری کنید تا نتیجه مطلوبی را دریافت کنید.
• نداشتن محتوای مناسب
برخی از طراحی سایت‌ فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی به دلیل نداشتن محتوای مناسب و فقط قرار دادن چند کلمه به عنوان کلمات کلیدی رتبه بالایی را از گوگل دریافت نمی‌کنند چرا که یکی از مهمترین مواردی که گوگل به آن توجه می‌کند داشتن محتوای کاربر پسند می‌باشد.
• هدف گذاری بر کلمات رویایی
باید کلماتی که واقعا جستجو می‌شود را انتخاب کنید اگر کسب و کاری دارید که رقابت در آن بسیار زیاد می‌باشد کار شما چند برابر می‌شود بنابراین باید بسیار تمرکز خود را بر انتخاب کلمات مناسبی کنید برای مثال اگر طراحی سایت املاک دارید کسب رتبه برروی خانه بسیار دشوار می‌باشد شما باید به سمت کلماتی که می‌تواند منحصر به فرد و در عین حال پر از جستجو باشد بپردازید برای مثال می‌توانید بر عبارت خرید خانه برای بازنشستگان تمرکز خود را قرار دهید تا بتوانید نتیجه مطلوبی را از آن دریافت کنید.
در آخر لازم به ذکر است که برای انتخاب کلمات کلیدی ابزارهای بسیاری وجود دارد مانند google keyword planner|، semrush، ahrefs، KWFinder، Spyfu که می‌توانید به کمک آن‌ها درصد جستجوهای کلماتی که مد نظرتان است را بررسی و مشاهده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که تمام کارهای مربوط به سئوسایت خود را زیر نظر بهترین شرکت طراحی سایت و سئو سایت انجام دهید تا فکر خود را از آن راحت کنید.

طراحی سایت

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید